Monday, June 13, 2011

K E L A T A N the "Land of Lightning"

Dari Melakau ke Kelate .

di kelantan takda apa yang menarik pun bagi aku. cuma ada batik batik dan batik. Di Pasar Siti Khatijah pun ada batik jugak. ada jugak lah jual2 barang kraftangan, makanan2 tradisi dan macam2 lagi tapi tak berapa nak menarik bagi aku.

then, sempat juga pergi wakaf che yeh. wakaf che yeh ni macam pasar. maaf bukan macam. memang pasar pun bezanya bukan barang mentah je ada, lebih kurang macam chow kit kat KL tuh. macam2 ada sana. tapi tak berapa nak kualiti sangat plus sangat MAHAL. sedar2 da seratusringgit lebih habis kat sana je. apa yang aku beli aku pun tak pasti. ada pakcik yang aku tak sempat tanya nama beliau bagi tau pasar ni dibuka start pukul 5ptg sampai 1pg lebih kalau tak silap aku. bukan bukak 24 jam ke? entah la mak enon. lagi satu kedai 7e kat sana takda jual arak beb ! (mesti ko nak cakap 'ek eleh baru tau ke? memang la aku baru pergi ngok!)

banyak lagi yang ada kat Kelatan ni sebenarnya. kalau nak main2 air pantai kat kelantan ada pantai cahaya bulan, pantai irama, pantai bisikan bayu (tapi aku tak pergi memandangkan musim panas sekarang ni. cukup lah aku sunburn sebab belajar memandu hari tu). kalau nak tau tempat2 menarik lagi boleh lah korang tanya Encik Goggle. insyaallah dia tau segala2nya.

Sekian. . .
until the next entry yaw!

No comments:

Post a Comment