Thursday, May 26, 2011

sekolah oh sekolah


tadi pergi Sekolah Teknik Melaka,Bkt Piatu. kat Melaka lah kan mana lagi. tujuan hanya nak ambil sijil spm. nak jumpa cikgu2 tapi semua sibuk jadi pengawas peperiksaan. ada yang tak sempat nak jumpa mohon maaf. tadi adik2 junior tengah ujian bulanan. hari ini paper last kalau tak silap. paper lukisan kejuruteraan. my fav subjek. ala senang je. goreng je. jangan kau lukis pantai,pokok bunga ke dah lah. tadi masa tengah tunggu kerani kat pejabat tu,ada la dua tiga budak lelaki nih pakai baju nilam. (wah dulu akak pun rumah nilam dik.) hahaha. dorang tegur 'Hai kak,assalamulaikum.' (bagus dorang kan padahal aku tak kenal dorang,dorang pun tak kenal aku).

***

bila da dapat sijil tu,aku pun nak balik la kan, terserempak pulak dengan budak2 usahawan member dulu2 masa P.U.M (program usahawan muda). aku budak awam,asal kenal masuk p.u.m? suka hati aku la kan. persatuan je pun. haha. aku dulu dilantik sebagai Pengurus Pemasaran masa form 3 sekolah lama,so masuk sekolah tu cikgu p.u.m tengok rekod aku,so, aku dilantik la jawatan yang sama jugak. sebab tu lah aku seorang je budak dari jurusan bukan usahawan yang boleh join club tu. kalau nak diceritakan masa tu, senior kos usahawan tak setuju aku jadi pengurus p.u.m atas alasan aku budak awam. tapi tu cabaran bagi aku lah kan. lagipun, budak bawah aku ok je. dia yang tak ada kena mengena dalam organisasi kitorang sibuk apehal. cikgu pun tutu telinga je kau ngadu ketidak puas hati kau tu.

***

teet! aku dah jauh mencarut mana ni. kembali pada tajuk entry aku. lepas aku jumpa dorang semua2 yer. aku blah* lah dari sekolah tu. apa perubahan yang aku nampak? aku nampak baju koprat lawa gila warna oren itam puteh. memang semat. tapi aku tak jeles pun sebab aku tak beli pun baju koprat batch aku. time tu nak habis sekolah da baru keluar baju koprat batch aku. punya lembab. lagi? tugu peringatan tengah2 alam tu dulu dikelilingi oleh rumput2 ijau je. sekarang tak lagi. da simen cantik siap mozac lagi. bole duduk lepak2 da. sayangnya aku lupa nak ambil gambar kat situ tadi. lagi? kelas aku yang dulu tak lawa da sekarang. penghuni2nya tak kretif agaknya. tu jelah. tak banyak perubahan. asrama aku tak lawat. nak tahu tengok sendiri lah. adios.

until the next entry yaw!

No comments:

Post a Comment