Wednesday, May 25, 2011

makan, makan dan M A K A N !

amboi amboi amboi amboi. banyaknya aku makan. bayangkan 3 ketul ayam kfc,3 pinggan nasi, air pepsi. memang sungguh berkhasiat sangat la kan aku makan semua tu. aduh. sah2 la 50+kg tidak ada maknanya kurang dari tuh. kompem. sejak duajak tigajak ni aku asek lapar je. kau ni da kenapa perut oi. ni la dia kalau da ada kat rumah memang kompem balun je la kan makan apa2. semua ada.

yelah, kalau dulu2 zaman kat matrik, duduk dekat asrama,nak makan kena bajet2. duit pulak segunung je kan. kalau dua tiga gunung tapela jugak boleh siap belanja budak bilik makan sekali dapat pahala jugak kan bersedekah. memang kena rompak la aku kan kalo banyak tu duit aku pengang. haih.

kalau zaman muda2 pulak kat asrama makan free,kerajaan tanggung. boleh je aku makan banyak2. halangannya pulak member2 semua keding2 jap lagi aku seorang je kang yang macam badak. macam je ah. tak ke kau rasa tercabar plus malu kat situ. maka, aku berusaha untuk control makan aku. lagi pun masa muda2 dulu aku makan xkuat sangat pun. kuat je lah tapi tak sangat.

kalau zaman kanak2 pulak paling best. masa ni aku balun segunung nasi pun badan aku tetap maintain. nama gelaran aku dulu pun 'si kurus'. da kena la tu kan. masa ni jugak aku memang suka makan. tiap masa aku makan. tapi aku makan sikit2 je. nasi sikit tapi makan banyak kali lah kan. da makan pukul 1 tengah hari, jap lagi pukul 3 petang aku makan lagi. haha. memang tak naik langsung badan aku. kan bagus kalau aku sampai sekarang macam tu. tak tahu ke zaman sekarang ni makanan semakin sedap walaupun mahal. leceh tau tak nak diet bagai ni. haih.

tetapi tu semua cerita dolu2. tidak ada kena mengena dengan hidup jiran sebelah rumah aku sekarang.  yelah manusia semakin hari semakin berubah. bukan perangai je, badan pun ok. tak kan la aku nak keding macam rangka begerak pulak nanti. so, MAKAN LAH UNTUK HIDUP. hidup untuk makan pun boleh. takda dosanya. tapi,sendiri mau ingatlah kan sebab sendiri2 punya perut. tak kan aku nak jaga pulak. haha.
until the next entry yaw!

No comments:

Post a Comment